Zilver en goed eten - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Familieverwoertopreis2017 - WaarBenJij.nu Zilver en goed eten - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Familieverwoertopreis2017 - WaarBenJij.nu

Zilver en goed eten

Door: Melle Verwoert

30 Mei 2017 | Indonesië, Ubud

Het is 9 uur 's ochtends als het ontbijt wordt geserveerd en de dag begint in onze villa. Deze dag zijn er gern grote excursies gepland dus na het ontbijt worden de zwemkleren aangetrokken en wordt er dankbaar gebruik gemaakt van ons zwembad. Daniel en mama kregen een privelesje wateraerobics van Alie. Papa is nog steeds niet fit waardoor hij zich geparkeerd heeft op de bank. Van onze Nono heeft papa allemaal kruiden gekregen die hij van de markt mee heeft genomen. Gedroogde en verse Sirsak bladeren, een Sirsak vrucht, Jackfruit(Nanka) en het wondermiddel Moringa.Dit laatste werdt aangeraden door Nono en schijnt geweldig te zijn dus niet gescoten is altijd mis. Al deze gezonde lekkernijen voor maar 75.000 rupiha ( +/- 5 euro).
Na een prima chillsessie kwam Nono later op de dag terug om Daniel, Petra, Alie, mama en Melle naar de Saraswati zilverfabriek te brengen. Daniel kocht een stoere leren met zilveren armband en de dames hebben zich uitgeleefd en hebben de winkel bijna leeg gekocht ;).
Terug bij de villa hebben de meeste mensen zin om ergens anders te eten dan te bestellen van pizza bagus. Papa en mama blijven in de villa en Nono geeft aan een goed organisch restaurant te weten genaamd Kayun. Nono bracht ons hier heen eenmaal aangekomen in dit prachtige reastaurant zijn wij de enige klanten. Het uitzicht is over een sawa maar hier zien we weinig van omdat het donker is. Het eten is dus organisch en de drankjes ook maar oh wat was dit lekker. Onder ander crispy duck en sate ayam paseren de revue. Na dit heerlijke maal mochten we ook take away voor papa en mama mee nemen zodat zij net zo lekker konden eten als wij.
Het is nu 22:51 locale tijd en papa en ik zitten op de bank en de rest vecht een klaverjas partij uit. Morgen reizen we naar de kust, de Balineese kust. Voor nu van onze kant selamat tidur en tot het volgende verhaal x

• 30 Mei 2017 - 17:33

Marianne:

Lieve mensen,
    zo te lezen vermaken jullie je goed en wordt zeker de inwendige mens niet vergeten, nee, zelfs verwend!
    Ferry trekt wel weer bij, kleine terugslag na al die uren reizen. Als ie zijn roots voelt en zijn gezin om zich heen heeft geniet ie ook volop!! Ben benieuwd naar de volgende locatie. Bali is zo'n fijn vakantie-eiland!
    Ik ben sorry sorry sorry Rudy's verjaardag vergeten, excuus Rudy!!
    Het is hier de laatste dagen net zo warm geweest als bij jullie. We liepen in Parijs en zagen dat het 36 gr was!! Maar wel genoten hoor, en (bijna) alles te voet.
    Nu weer in t gareel, even wennen.....
    Geniet nog lekker met z'n allen, echt top dat jullie dit doen.

Veel liefs uit Soest
    Daan en Marianne