Alie is jarig en we gaan naar Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Familieverwoertopreis2017 - WaarBenJij.nu Alie is jarig en we gaan naar Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Familieverwoertopreis2017 - WaarBenJij.nu

Alie is jarig en we gaan naar Bandung

Door: Melle

09 Juni 2017 | Indonesië, Bandung

7 juni alle aandacht voor 1 van onze groep namelijk Alie :).
Alie is namelijk jarig en bij het ontbijt hebben we de plek versiert om haar te verassen. Dit is gelukt en na het ontbijt en de kadootjes heeft mama ook nog een taartje geregeld.
Omdat Alie jarig is mocht zij bepalen wat we zouden gaan doen deze dag. Ze heeft gekozen voor het 3d museum genaamd Mace. Hier konden we spectaculaire foto's maken. Het begon wat schamel en wat onwennig maar toen iedereen door had was het lachen gieren brullen geblazen. Wat een fantastisch idee van Alie om dit te gaan doen. Daarna gingen we terug naar het hotel want ondanks dat het heel leuk was, was het toch weer een opgave voor papa. Papa en mama blijven in het hotel en de kids trekken weer richting Prawirotaman(in de volksmond kampung toerist genoemd) om te eten in een restaurant naar keuze van de jarige job. Het is een soort van pizzaria geworden waar ze ook andere gerechten serveren. Het eten was oke maar niet hoogstaand maar dat mocht de pret niet drukken. Zelfs de Prawirotamanband zong happy birthday nog even in gebrekkig engels. De volgende dag moesten we heeeeeeeeel vroeg want we gingen het avontuur aan om met de trein naar Bandung te gaan. Dit was een rit van 8 uren en de trein vertrok om 8:08. Om 6:30 zaten we braaf aan het ontbijt gedouched en wel. Om 7:15 hebben we 2 GRABS besteld en na 20 minuten stonden we met de koffers op het station waar alles soepel verliep. Echter in de trein ging het wat lastiger want we hadden ons vergist in de coupe. Dit betekend dat we op de stoelen van andere zaten dus bij elk station kwam er nieuwe mensen die op de stoelen hoorde te zitten. Aangezien we al onze baggage bij ons hadden wilde de conducteur ons niet laten verplaatsen en werden de mensen op andere plaatsen gezet. Het voelde niet echt prettig omdat elk station weer hetzelfde liedje was maar we hebben weer een wijze les geleerd. De treinreis was verder leuk maar wel wat lang. Tijdens het testen van het zitvlees hadden we af en toe wel prachtig uitzicht op bergen en valleien. Maar Bandung dus weer een totaal andere ervaring dan Jogja. Het is hier wat koeler omdat de stad tussen de bergen ligt en qua bouw is het net als in Jogja meer laagbouw. Wat wel weer wennen is, is het verkeer want het is op sommige stukken even druk als in Jakarta. Ons hotel zit aan een grote winkelstraat met op 2 minuten lopen een gigantische mall vol restaurants. Vandaag zijn we naar Udjo geweest waar we de show hebben bekeken en anklung hebben gespeeld. Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel en papa was weer kapot na de show dus zijn de kinderen weer gaan eten en papa en mama hebben roomservice besteld. Wij hebben heerlijk japans gegeten in de grote mall en nu wordt er nog fanantiek een half boompje geklaverjast door Alie Petra Daniel en mama onder het genot van een Bintankje :)
Morgen weer een nieuwe dag en misschien wel een nieuw avontuur, stay tuned. Slamat Tidur voor strak X

• 09 Juni 2017 - 22:36

Inge En Josef:

Hallo allemaal .
    Wat is dat een leuk verslag Melle , over de verjaardag van Alie en jullie belevenissen van Jogja naar Bandung , we hebben genoten , ook van de mooie foto's .
    En zoals iedere keer is het altijd weer een verrassing wat het volgende avontuur is die jullie op deze bijzondere reis mee maken .
    Heel veel liefs en groetjes .

• 11 Juni 2017 - 15:04

Marianne:

Hallo lieve familie,
    Wat weer een leuk verslag. Alie nog gefeliciteerd! Jullie halen er uit wat erin zit. Nog veel plezier samen, sterkte voor patras familias