Er op uit in Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Familieverwoertopreis2017 - WaarBenJij.nu Er op uit in Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Familieverwoertopreis2017 - WaarBenJij.nu

Er op uit in Bali

Door: Melle Verwoert

29 Mei 2017 | Indonesië, Ubud

Gister en vandaag zijn we er op uit getrokken op dit prachtige eiland. Zondag zijn we met z'n allen naar naar het centrum van Ubbud getrokken. Gereden door onze huismeester en taxichauffeur Nono zijn we door hem gedropt bij Warung Ibu Oka waar naar verluid de beste babi guling van het eiland te krijgen is. We kwamen aan ron 14:15en er werdt aangegeven dat er geserveerd werd tot 14:30. Dit omdag er maar 1x per dag babi guling bereid wordt. Dit klopte ook wel want er werdt bij verschillende keuzes op het menu aangegeven dat het uitverkocht was. Papa Petra en ik hebben een bordje van alles wat genomen en mama Rudy en Alie hadden de soto babi guling. Daniel durfde het niet aan en bestelde een heerlijke banana juice. Petra papa en ik hebben heerlijke babi guling met nasi putih gegeten al waren we het er wel over eens dat we de volgende keer toch wat vroeger moesten komen om het zo vers mogelijk te eten.
Daarna zijn we de hoofdstraat van Ubud af gaan lopen langs alle winkeltjes en kraampjes waar alles op elkaar lijkt en iedereen je wat wil verkopen. Vandaag konden de verkopers niks aan ons slijten geen prularia geen massages. Papa was na een half uurtje lopen best op dus we hebben besloten weer een restaurantje op te zoeken aangezien Daniel ook nog niet echt gegeten had en papa wat rust te geven. Petra heeft onze Nono geappt maar die gaf met grote spijt aan dat hij hals over kop naar huis moest voor een family emergency. Hij gaf aan gewoon een een taxi naar huis te nemen. Zo gezegd zo gedaan en aan de overkant van de straat stond een standje voor taxi's.
Wij met z'n 7en in 1 busje. Het busje was niet groot en toen we er in zaten gepropt hing het ding erg laag op de weg. De jongens van de taxi vonden het zeer vermakelijk en voor we weg reden werden er nog even foto's gemaakt van de ingezakte kont van de auto.
Eenmaal thuis hebben we eten besteld van ons favoriete bezorg restaurant "Pizza Bagus" en daarna nog even gechilled. Langzaamerhand gingen de mensen slapen en was het 0:30 uur lokale tijd voor de laatste slamat tidur zei.

Dag 2 van de trips.

In de ochtend werden hadden we om 8 uur al ontbijt. Het ontbijt bestaat uit half indisch half continental. Telor cheplok met mi hoen brood en fruit. Nadat iedereen gedouched had besloot papa om toch maar niet mee te gaan papa is namelijk niet helemaal lekker vandaag :( Hierdoor besluit mama ook thuis te blijven en wordt de roadtrip gedaan door Petra Daniel Alie Rudy en Melle gedaan. 10 uur kwam Nono ons ophalen en stapte we in zijn supersonische bus. De trip begon bij een vallei met sawa's waar uit zijn gestapt en foto's hebben gemaakt. Toen we weer boven waren stond Nono ons op te wachten om ons naar Pura Tirta Empul te brengen dit is de heilige Hindoestische watertempel waar een heilige bron ontspringt. Na hier even rond te hebben gelopen en dit prachtige bouwwerk te hebben bewonderd werden we door Nono afgezet bij een restaurant vlak bij de tempel. Hier hebben we een lunch genoten waar Daniel en Melle de eerste sate ayam van de vakantie hebben genuttigd dat was "enak".
Na de lunch werden we door Nono naar het Bali butterfly park waar we door een prachtige vlindertuin konden wandelen en het hele proces van eitje tot vlinder konden zien. In de broedkamer mochten we de vlinders op onze armen nemen en foto's maken. Na de vlindertuin zijn we naar onze laatste bestemming gereden namelijk de prahctige Tegenungan waterval bij Ubud. Dit prachtige natuurverschijnsel was oogverblindend mooi en Rudy Alie Petra en Daniel zijn helemaal naar beneden gelopen om dicht bij de waterval te kijken. Melle bleef boven op de uitkijk staan en heeft totaalplaatjes geschoten. Na de waterval zijn we nog naar de supermarkt geweest om wat profiant in te slaan voor de avond in de villa. Bij thuiskomst was papa nog niet helemaal fit maar voelde zich wel iets beter. Aangezien er geen restaurants in de buurt zitten hebben we onze vrienden van pizza bagus (ze hebben ook andere gerechten dan pizza's alleen) gebeld om ons te voorzien van prima bezorg makan.
Als ik dit zit te schrijven is het 22:38 en papa ligt hier lekker te slapen op de bank en Rudy ligt op bed. Wij (de rest) zijn gezellig aan de grote tafel aan het Rummikubben.
Tot het volgende verslag zegt deze schrijver en veel leesplezier bij het volgende verslag x

• 29 Mei 2017 - 18:55

Josef En Inge :

Dankjewel Melle voor het verslag van de afgelopen dagen , jeetje , jullie hebben wel heel lekker gegeten , je krijgt er soms wel honger van als dat leest .
    En gelukkig gaat het ook weer wat beter met Ferry , we hopen dat hij gauw weer op knapt en mee kan met de volgende excursies .
    Heel veel groetjes en een Big Hug :)

• 03 Juni 2017 - 08:32

Ronald Lepez:

Welkom back! Wij zaten dus vorige week enkele dagen op Lombok, ook erg mooi! Keep in touch, wat goed dat Rudy me is! Hartelijke groeten, Ronald en Barbara.

• 03 Juni 2017 - 08:32

• 03 Juni 2017 - 08:33